Fitrah Tuhan Ciptakan Gender Yang Asing.

Bismillahirrahmanirrahim / بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم 

Assalamualaikum.Hai Readers.

Tuhan, apabila dikumpulkan tanah, lalu dihembus roh kedalam jasad, maka dicipta-Nya Adam bersamaan fitrah sebagai pelindung, ketua, kasar, dan maskuliniti. Itulah bapa kepada lelaki dan itulah juga apa yang makhluk lelaki sekalian harus jadikan contoh.

Hawa, apabila diusulnya daripada tulang rusuk, maka dipertujuankan dengan nilai kasih sayang, lemah lembut, dan segala yang ada kait-hubungnya dengan feminin. Kalau mahu ditanya mengapa tulang rusuk, jawabnya Al-Quran itu kaya dengan isi-isi metafora dan harifiah. Rusuk adalah tulang yang paling hampir dengan hati dan oleh itu, hatta tidak mustahil tiada siapa yang mampu menafsir hati manusia lebih daripada seorang ibu.

Oleh itu kawan, aku berasa jijik dengan mereka yang olok-olok mahu bertukar aktor.

Lelaki bersalutkan pakai kain warna merah jambu, lenggoknya halus, dan suara pula disengajakan mahu lembut-lembut sepersis wanita. Sangat euww euww.

Perempuan pula suara dikeraskan, dipakainya baju laki-laki, mahu memegang autoriti supaya dilihat orang tidak terkoyakkan. Terkadang, mereka gunakan bahasa yang kasar sedikit demi berevolusi menjadi jantan berpenis.

Tuhan itu bijak dalam perencanaan-Nya. Semua yang ada itu bersebab, kawan. Fitrah itu undang-undang unggul yang liputnya setiap makhluk, dan kebaikannya pula merangkumi dunia dan akhirat. Bukannya saja-saja mahu dicipta kan kita seperti bermain lego.

Yakinlah.

Tolong, aku merayu, kalau kau jantan, jadilah jantan, dan jika kau perempuan, maka tetaplah dengan sifat yang Tuhan berikan itu. Lainlah jika jantina kau tersepit antara kedua-duanya.

#Tidak faham? Sila pergi terjun bangunan. 
Ha ha ha ha ha.

 

Follow by Email

Total Pageviews