TAK TERUBAHKAN

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM / بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم 


Assalamualaikum.Hai Readers

Dua hati berbicara agar dipermudahkan segala.Agar pintu hati semua terbuka menerima dengan ikhlas supaya tidak tercela hati yg lain seperti tercelanya hati yg satu.

Lalu hati yg satu titipkan ini pada semua hati..

Sesungguhnya, pemilik hati yg satu ini bukanlah pendesak atau pemaksa..
Lebih rela mencakar hati sendiri dari melihat hati yg lain tercalar..

Dalam keadaan aku bersujud tubuh sehingga terkebas setiap rongga;
Aku meminta dia izinkan kamu untukku
Aku merayu agar disudikan nafasmu milikku.

Dalam terjasad aku bersimpuh terus sehingga tergamam setiap raksa;
aku memujuk dia datangkan kamu selalu
aku menyembah agar dihulurkan ikhlasmu setuju.

Dalam suasana aku berduduk teguh sehingga terkeras setiap hirup;
Aku menunggu dia hidupkan sepenuhnya
Aku menangis agar dikasiankan mimpiku seikhlasnya.

Dalam bayangan aku berlutut tegap sehingga terkemam setiap degup;
Aku mengemis dia bagikan seredhanya
Aku merengek agar diihsankan dirimu selamanya.

Namun aku lupa;
Dalam keadaan terjasad suasana bayangan aku bersujudsimpuh duduk-berlutut itu tadi,
Telah tertulis atas awan berdakwat pekat likat kekal tak-terubahkan--

Jodoh mati sesungguhnya--
Wahai manusia, pendeta dan rakyat jelata;
Telah siap hikayatnya.

Minta rayulah,
Pujuk sembahlah,
Tunggu tangislah,
Kemis rengeklah;

Apa yg ditulis di Sana tetap tak terubahkan.


#ever wonder how hard you've asked, but still no answer? sometimes, god knows best. all for good reasons, i guess. i don't know. ask him.

 

Total Pageviews